Επιστολή της 22ας Φεβρουαρίου 1993
Θα περάσει αρκετός χρόνος για να αντιληφθείτε πλήρως τι είναι ένας Διδάσκαλος της Λευκής Αδελφότητας, καθώς και τις λειτουργίες του. Πολλά έχουν γραφτεί γι’ αυτούς, αλλά έχουν γίνει και αρκετά λάθη. Πρώτα απ’ όλα, για να σας δείξω πόσο πολύ έχουν μείνει ανενεργές εταιρείες, όπως η Θεοσοφική, της Αλίκης Μπέιλι, καθώς και σχεδόν όλα τα Μυητικά Τάγματα στην Ευρώπη και την Αμερική, θα σας αναφέρω τα εξής: Εάν αυτές οι οργανώσεις είχαν λάβει σοβαρά υπόψη την εξέλιξη και είχαν συνεχή επαφή μαζί μας, θα είχαν αντιληφθεί και θα είχαν πληροφορηθεί ότι η εξέλιξη είναι ενεργός σε όλα τα επίπεδα και, κατά συνέπεια, εξελίσσεται και η Ιεραρχία, πράγμα που σημαίνει ότι πάρα πολλά έχουν αλλάξει από την εποχή που γράφτηκαν τα πρώτα βιβλία για τους Διδασκάλους.
Θα πρέπει, αφ’ ενός να κάνουμε μία αναταξινόμηση, και αφ’ ετέρου να σας αναφέρω ορισμένα πράγματα για τους Διδασκάλους στους οποίους υπάγεστε. Έχει γραφτεί ότι ο Διδάσκαλος Μορύα ανήκει στην πρώτη Ακτίνα, και ότι η Ακτίνα αυτή έχει χαρακτηριστικό της ότι σ’ αυτήν ανήκουν άτομα που εκφράζουν ισχυρή θέληση, μεγάλη-εσωτερική κυρίως – δύναμη, διοικητικές ικανότητες, που γίνονται ικανοί ηγέτες κ.λ.π. Τίποτε όμως δεν απαγορεύει να εμφανίσουν ακριβώς τα ίδια προτερήματα και άτομα που ανήκουν σε άλλες Ακτίνες, και ενώ βρίσκονται υπό την εποπτεία άλλων Διδασκάλων. Έτσι, για παράδειγμα, σας αναφέρω ότι πολλοί Διδάσκαλοι ενσαρκώθηκαν ως ηγέτες και έμειναν γνωστοί στην ιστορία, όπως ο Διδάσκαλος Σέραπις ως Φαραώ Τουτ-Ανκχ-Άμμων, ή ο Διδάσκαλος Κουτ-Χουμί ως Φαραώ Τούθμωσης ο Πρώτος.
Ο Διδάσκαλος Ενετός επανειλημμένως ενσαρκώθηκε ως κυβερνήτης της Γαληνότατης Ενετικής Δημοκρατίας, ο Διδάσκαλος Ιλλαρίων ως Θεμιστοκλής ο Έλλην, ο Κόμης του Αγίου Γερμανού ως πρίγκιπας Ραγκότζι της Τρανσυλβανίας, και ο Διδάσκαλος Τζβαλ-Κουλ ως μεγάλος Λάμα στο Θιβέτ. Δεν θα πρέπει, λοιπόν, να απομονώσουμε ούτε τις Ακτίνες ούτε τους Διδασκάλους. Ας εξετάσουμε τη δεύτερη Ακτίνα, που αντιπροσωπεύει την όψη Σοφία-Αγάπη. Σ’ αυτήν ανήκει ο Διδάσκαλος Κουτ-Χουμί.
Τη Σοφία όμως εκπροσωπεί και ο Διδάσκαλος Δίας που δεν ανήκει στη δεύτερη Ακτίνα. Όταν εκδηλώνεται η δεύτερη Ακτίνα στον κόσμο, έχει μέσα της και τα δύο στοιχεία, Αγάπη-Σοφία. Όσο εκδηλώνεται μόνο η Αγάπη, έχουμε ανισορροπίες μέσα στον φυσικό κόσμο, γιατί της λείπει τις περισσότερες φορές η λογική (πάντοτε μιλάμε για την ανθρώπινη αγάπη και όχι για τη θεία). Όταν εκδηλωθεί η Σοφία, που έρχεται πάντοτε μετά την αγάπη, τότε επέρχεται ισορροπία και η μία πολλαπλασιάζει τη δύναμη της άλλης, έως ότου γίνουν ένα.
Κύριος της Σοφίας και της Αγάπης είναι το μεγάλο εκείνο Ον που σας είναι γνωστό με το όνομα Χριστός.
Στην Τρίτη Ακτίνα τοποθετούν τον Διδάσκαλο Ιλλαρίωνα. Έχει γραφεί ότι η Τρίτη Ακτίνα αντιπροσωπεύει τη γνώση, την επιστήμη, τη σκέψη και το σύστημα. Εδώ έχει γίνει λάθος. Επίσης αποδίδουν στον Ιλλαρίωνα την Αλχημεία. Εδώ έχει γίνει πάλι λάθος. Θα μπορούσαμε να αποδώσουμε στον Σέραπι την Τρίτη Ακτίνα, όπου ως ειδίκευση του προσδίδεται η Αστρολογία, η Αρχιτεκτονική, η μεθοδική σκέψη, η λογική και μέρος της σύγχρονης επιστήμης (ανεπτυγμένη συστηματική σκέψη).
Στην τέταρτη Ακτίνα αποδίδουν την προσαρμογή, το μέτρο, την αρμονία και την ευγένεια (τακτ), αναφέρεται δε ότι αυτά τα αντιπροσωπεύει ο Διδάσκαλος Ενετός. Εδώ έχει γίνει σφάλμα. Στην Πέμπτη Ακτίνα, τώρα, τοποθετούν την καλλιτεχνία, το κάλλος, την υπερηφάνεια και θεωρούν ότι τα αντιπροσωπεύει ο Ιλλαρίων. Εδώ επίσης έχει γίνει λάθος.
Η προσαρμογή και η ευγένεια ανήκουν σε όλες τις Ακτίνες. Το μέτρο επίσης προσδιορίζει όλες τις Ακτίνες εκτός από την έκτη, όπου υπάρχει μία ελαφρά διαφοροποίηση. Οι καλές Τέχνες και ιδιαίτερα η Μουσική προσδιορίζουν την τέταρτη Ακτίνα της οποίας προΐσταται ο Διδάσκαλος Ιλλαρίων.
Οι Καλές Τέχνες επίσης, αλλά ιδιαίτερα η Ζωγραφική, προσδιορίζουν την Πέμπτη Ακτίνα της οποίας προΐσταται ο Διδάσκαλος Ενετός. Αυτές οι δύο Ακτίνες εκπέμπουν το λεγόμενο Κάλλος, όσον αφορά δε την υπερηφάνεια – με την εσωτερική όμως έννοια – την φέρουν όλες οι Ακτίνες εκτός από τη δεύτερη και την έκτη.
Η έκτη Ακτίνα είναι η έκφραση της ευλάβειας, της θυσίας και της θυμικής αγάπης. Σ’ αυτήν προΐσταται ο Διδάσκαλος Ιησούς, αλλά σ’ αυτήν ανήκει και ο Θιβετιανός. Η έκτη Ακτίνα έχει άμεση σχέση με την καρδιά, και τα άτομα που υπάγονται σε αυτήν ακολουθούν τον μυστικιστικό-καρδιακό δρόμο. Μεγάλοι εκπρόσωποι αυτής της Ακτίνας ήσαν οι Μύστες του Εβραϊκού γένους, ο Μωάμεθ, οι Ροδόσταυροι του Μεσαίωνα, οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας, οι Άγιοι που ακολούθησαν τη μυστική ή αποφατική οδό (vianegative) ο Ιάκωβος Μπαίμε, ο Λουί Κλωντ ντε Σαιν Μαρτέν και πολλοί άλλοι. Ο δρόμος της καρδιάς είναι κατ’ εξοχήν δύσβατος, αλλά και συντομότερος δρόμος της ένωσης μας με τον Θεό.
Μένει, τέλος, η έβδομη ακτίνα. Εδώ ανάγουν την υπηρεσία, τη φιλοσοφία και την τελετουργική μαγεία. Η υπηρεσία όμως ανήκει σε όλες τις Ακτίνες. Όσον αφορά τη Φιλοσοφία, πολλοί κατ’ εξοχήν φιλόσοφοι προέρχονται από τη δεύτερη Ακτίνα. Μένει η τελετουργική μαγεία. Εδώ ανήκουν όλα τα εσωτερικά Μυητικά Τάγματα, τα οποία, εάν είναι αυθεντικά, αντανακλούν τις συνεδριάσεις και τις ενέργειες (σε μικρογραφία) της Μεγάλης Λευκής Αδελφότητας.
Όταν λέμε τελετουργική μαγεία, αναφερόμαστε εδώ στο είδος εκείνο της Υψηλής μαγείας που ως πηγή και κέντρο της τον Θεό, και όχι στο συνονθύλευμα που παρουσιάζεται σήμερα ως άσκηση τελετουργικής μαγείας. Μιλάμε για τη Θεουργία, για τις ύψιστες δυνάμεις που μπορεί να εκδηλώσει ο άνθρωπος αντλώντας δύναμη με την επικοινωνία του με τον Θεό.
Πραγματική Θεουργία ελάχιστα άτομα άσκησαν και ασκούν σήμερα. Αυτοί που ασκούσαν τη Θεουργία παλαιά ήσαν οι Καμπαλιστές, οι παλαιοί Τέκτονες, οι παλαιοί Ροδόσταυροι και ορισμένες μεμονωμένες ομάδες και αδελφότητες (μαρτινεζιστές, Αδελφότητα του Λούξορ κ.λ.π.). Σήμερα, αν και υπάρχουν Τάγματα με ικανοποιητικές Μυήσεις, δεν τελείται η Θεουργία, επειδή η ανθρωπότητα έχει άλλες ανάγκες.
Ο μοναδικός χώρος στον οποίο τελείται Θεουργία είναι η Χριστιανική Εκκλησία, που θα πρέπει όμως να φέρει την Αποστολική Διαδοχή. Ο Διδάσκαλος που προΐσταται της έβδομης ακτίνας είναι ο Κόμης του Αγίου Γερμανού. Η σύγχρονη μορφή της τελετουργικής μαγείας εφαρμόστηκε στην επιστήμη, και μαζί με την τρίτη Ακτίνα έχουμε το σύνολο των Θετικών επιστημών ιδιαίτερα δε την έρευνα των νόμων της φύσεως.
Τέλος, θα ήθελα να σας πω λίγα λόγια για την πρώτη Ακτίνα. Η πρώτη Ακτίνα αφορά κατ’ εξοχήν την ηγεσία. Οι Ακτινικές επιδράσεις εμφανίζονται εναλλάξ έντονες και αδύναμες σε τακτικά χρονικά διαστήματα, άλλοτε μεμονωμένα και άλλοτε σε συνδυασμούς. Δεν μπορούμε να ορίσουμε εύκολα χρονικά περιθώρια, γιατί θα πρέπει να συνδυαστούν πάρα πολλοί παράγοντες (το έθνος που κυριαρχεί, τα έθνη που είναι υφιστάμενα, το εθνικό κάρμα ξεχωριστά κ.λ.π.).
Τη σημερινή εποχή τη διακρίνει μία έντονη συλλογική συνεργασία, παρά τις προσπάθειες ορισμένων εθνών να γίνουν ηγέτες. Αυτό μας δείχνει ότι η πρώτη ακτίνα έχει αποσυρθεί, ότι δύσκολα θα βρεθούν ηγέτες που να ξεχωρίζουν και ότι η ανθρωπότητα πρέπει να περάσει το μάθημα της συλλογικής συνεργασίας. Γι’ αυτό και όταν ωριμάσετε και υψωθείτε στο ανάλογο επίπεδο, το έργο της ομάδας σας θα γίνει καθαρά συλλογικό με ηγέτη τη βασιλεία του Θεού μέσα στην καρδιά σας.
Ο Διδάσκαλος
ΚΟΥΤ ΧΟΥΜΙ ΛΑΛ ΣΙΝΓΚ
Σύγχρονες Επιστολές
Των Διδασκάλων της Σοφίας
Rogerdepins
ΕκδόσειςΤετρακτύς
WWW.UrantiaCenter.gr